Monday, November 12, 2007

Geen walvissen...

Zoals gisteren beloofd vandaag de uitslag van mijn persoonlijke walvis telling. Aantal getelde walvissen: 0,0 maar geen zorgen, dit betekent niet dat ze plotseling alsnog uitgeroeid zijn. Het betekent simpel weg dat wij niet de lucht in zijn geweest. Tussen 2 en 3 uur in de middag betrok het snel vanaf zee ('t slechte weer komt hier altijd aanzeilen van over de oceaan) en in een mum van tijd was Lions Head (bergtop te zien van uit onze kamer) niet meer te zien en nog even later regende het behoorlijk hard. Afin, die helicoptevlucht houden we maar te goed en ik zal het er dan pas achteraf over hebben om het niet opnieuw (?) te jinxen.

Verder ben ik er nog niet helemaal uit hoe ik foto's kan uploaden naar de blog vanaf m'n Mac. 't Werkt anders dan ik gewend ben met microsoft. Heb al even telefonische hulp gehad van Jeroen die al jaren op zo'n ding werkt, maar dat heeft maar gedeeltelijk mijn probleem verholpen. En zo zijn er nog wat dingetjes die anders dan anders werken op de Mac en die ik nog niet uitgevonden heb. Een uurtje Mac-les nemen misschien. Ik zou natuurlijk ook gewoon eens de gebruiksaanwijzing kunnen openen. Oftewel RTFM!! zoals ze dat in het engels zeggen: Read The Fucking Manual!! ;-))

Verder heb ik zojuist proef gedraaid (gereden?) met mijn fotocamera op schoot. Naast foto's nemen kan ie ook filmen. Dus in de filmstand op schoot en rondrijden op Speedy door het huis. De beelden zijn verassend stabiel, behalve toen ik naar buiten reed de veranda op. Toen kletterde de camera op de grond. Gelukkig deed ie het daarna nog en bij poging 2 ging het wel goed. Maar helaas, ik 'mag' ze van Rick niet op de blog zetten want het is zo'n troep in huis ;-)) Ok ok, maar binnenkort krijgt u echt bewegende beelden van uit hier op deze blog. 1 (bewegend) Beeld zegt meer dan 100 woorden dus dat scheelt typen. STAY TUNED!!!!

No comments: