Thursday, January 03, 2008

Me again...

Lieve allemaal,

Zo, daar ben ik dan weer. Vandaag maar eens vroeg bloggen, als ik nog fris ben en energie heb, al is het nu ook al wel weer 12 uur en is de ochtend dus al voorbij. Die nieuwjaarsparty hakte er wel in maar leuk was het wel. Nu dus maar een paar dagen rustig aan met wat langer slapen in de ochtend (zeker half 10 ipv 9 uur) en langer slapen in de middag (een uurtje of 2). Daarmee blijft er minder tijd over voor andere dingen zoals o.a. de blog en de vele emails en messages en andere reacties die ik de afgelopen (feest)dagen ontving. Normaal neem ik tijdens m'n ontbijt eerst de emails en messages door en na de internetkrant begin ik dan met een kop koffie erbij (en soms een stuk chocola...ha...haaa...haaaaa....tssssjjjjjiiiieee!!:-)) alles te beantwoorden. Dan later in de middag de blog. Maar met alle bezoek en drukte van de laatste dagen kwam ik daar niet echt aan toe. Daarom vandaag eerst maar eens de blog en dan de rest. En kom ik niet aan de rest toe, dan komt die morgen. Oh, en mocht ik ergens een bericht of email niet beantwoord hebben, dan spijt me dat. Soms lees ik iets en dan denk ik "dat beantwoord ik een andere keer wel" of "dat heeft geen haast" en dan kan het wel eens helemààl blijven liggen. Excuus daarvoor.

Donderdag 3 januari. Je raakt de tel kwijt want 1 januari lijkt altijd op een zondag want iedereen slaapt uit en is vrij. Maar 1 Januari was wel degelijk een eh... dinsdag, het duurt even voor ik weer in mijn ritme ben. Rick is nu Gini aan het ophalen. M'n zus is gisteravond weer geland, werkend met de KL(e)M. Zal wel een "bumpy ride" geweest zijn want het waaide ineens weer gigantisch gisteravond. Het restaurant waar we vanavond heen gaan had alleen nog maar plaats voor 8 man van half 7 tot 9 uur. Dubbele seating dus en normaal houd ik daar niet van, om in de eerste seating te zitten althans. Dan moet je 'door eten' en word je snel 'afgeserveerd' om plaats te maken voor de volgende ronde. Nu vind ik het niet erg. Het betekent a: dat we op tijd eten en b: we niet te lang aan tafel zitten (max. 2 1/2 uur) en c: weer op tijd thuis zijn. Prima wat mij betreft, dan houd ik het tenminste uit.
Ik heb uitgenodigd Gini, Annemarie, Simone, René, Bert, Mart, Rick en met mijzelf erbij zijn dat 8 man/vrouw. Tank is een visrestaurant en ik zal m'n camera meenemen want binnen is het heel bijzonder. De wanden zijn grote aquariums (tank in het engels) dus vandaar de naam. Een heel mooi en wonderlijk effect al heb ik er tot nu toe nooit binnen gegeten, alleen maar buiten op het terras.

Op dit moment komt m'n zus binnen .............. en nu ik weer verder typ is het al weer bijna 1700 uur. In de tussentijd hebben we bijgekletst met koffie en witte (!!) bonbons. Heeft m'n zus een hele tas vol lekkers op tafel gezet. Ik geloof niet dat we al door de tas van Jan Hylke heen zijn :-)) Waar laat je al dat lekkers behalve op je dijen? Nou ja, ik heb daar niet zo'n last van, nooit gehad en ook nu nog niet, hè Rick :-)) Na een uurtje buiten babbelen, de verwachtte 2 dagen regen bleef uit maar het waait wel in een strak blauwe lucht, beginnen de woorden 'dubbel te slaan' in mijn mond en word ik meer en meer onverstaanbaar. Teken dat ik moe word en proberen uit te leggen en vruchteloos herhalen wat ik zojuist brabbelde, maakt me alleen maar moeier. Tijd voor een dutje dat al met al 2 uur duurt. Zzzzzzz.......

En zodoende is het nu al weer na vijven...O ja, tijdens het babbelen komen we er achter dat m'n zus op de vlucht terug (vrijdag-op-zaterdagnacht) 3 bekende passagiers aan boord heeft: René, Annemarie en Simone. Leuk...

En hier houd ik het bij voor vandaag. Zo meteen uit eten en daar heb ik 'verse' armen en handen bij nodig. ;-) En zodoende heb ik jullie nog steeds niet bijgepraat over oudjaarsavond (en de tranen die inderdaad klokslag 12 kwamen) maar dat komt nog wel.

Liefs,
Roland
xx

PS
OK ok, gastschrijver Rick komt nog wel eens aan bod beloof ik bij deze.

2 comments:

Chart Smart said...

HAPPY NEW YEAR :)

Anonymous said...

goede moegen allemaal,heeft de vis lekker gesmaakt?heb je hem goed laten zwemmen,wat leuk Gini dat er bekenden mee gaan op de terug reis,geniet vandaag nog maar goed van elkaar, dag mama.