Thursday, February 14, 2008

Ze zijn er hoor.

Lieve allemaal,

Nou, ze zijn er hoor. Pa en Ma Jolink. Enigzins vermoeid van een lange reis. Al met al, van Zutphen tot hier toch bijna wel 24 uur, da's behoorlijk lang wel. Mooie nieuwe kist van Virgin Atlantic maar wel veel turbulentie (getril) onderweg. Het is slecht gesteld met het Afrikaanse wegennet aldus mijn pa ;-)

Koffie gedronken, huis en tuin laten zien en even bijgepraat wat meteen een probleem oplevert: mijn verstaanbaarheid. KLOTEN!! Dat is en blijft toch wel één van mijn grootste frustraties en vind ik het meest erg. Niet verstaan en/of begrepen worden en zoals gisteravond aan tafel bij vrienden niet gewoon en gezellig mee kunnen doen aan de tafelconversatie. Ik heb het idee dat ik er 'voor spek en bonen' bij zit. Dat is niet zo want het eten is ter ere van mij en iedereen is blij dat ik er ben maar zo voelt het wel als niemand (behalve Rick) je kan verstaan of begrijpt. En in het Engels is het nog eens zo erg...

Afin, hopelijk wennen pa en ma snel een beetje aan mijn spraak. Vanochtend was bewolkt en regenachtig dus goed weer om te acclimatiseren. Inmiddels, laat middag, schijnt de zon al weer een beetje. Voor ik het vergeet, iedereen bedankt voor de hartelijke groeten en de tas vol lekkernijen ;-) Voorlopig weer genoeg te snoepen!

En Sophie, van harte meid! De 5 dagen per jaar dat onze leeftijden verschillen zijn aangebroken ;-)

En daar houd ik het even bij. Het typen kost erg veel inspanning. Ik mis m'n speciale stoel in Nederland wat dat betreft meer en meer. De kracht in schouders en handen en vingers is behoorlijk aan het afnemen en daarmee het 'uithoudingsvermogen' ook. Korte stukjes dus.

Hugs,
®
xx

3 comments:

Anonymous said...

Fijn dat je ouders goed zijn aangekomen, inderdaad een lange reis zo maar leuk dat ze met je verjaardag er zijn en dat was ook al weer welke datum??? Aan mijn broertje gevraagd maar geen antwoord;-( Gisteren lekker uit eten geweest met onze vader voor zijn verjaardag gisteren.
Hij vertelde dat jij hem nog had gemaild vond hij erg leuk.
Geniet van je ouders en dikke kus en bedenk ouders hebben veel geduld dus het komt goed met conversatie.

Lilian

Gini said...

Voor iedereen die het niet weet: Roland is 19 februari jarig!
En Sophie: van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Zo te lezen allemaal watermannetjes.
Nog een paar dagen vrij en dan ga ik maandag ook weer richting Kaapstad, want natuurlijk moet ik op de verjaardag van broertje lief ook van de partij zijn :-))

Anonymous said...

Zo nu van mij de laatste groet voor mijn vakantie,Roland voor jou een hele fijne verjaardag,en geniet van je pap en mam .Wat heb je een mooie foto s heel wat anders als kippen en koeien
Wij gaan naar de koala s en kangeroes ook leuk liefs en groeten voor allen John en Taubie