Wednesday, December 10, 2008

Dank u Sinterklaasje.

Lieve allemaal,

Zo, Sinterklaas is weer geweest. De kerstspullen kunnen van de zolder! :-)) Het sinterklaas weekend was bloedje warm hier in
Kaapstad met temperaturen van midden 30'C. Lang leve de airco! Zulke warmte trek ik echt niet meer. Ik krijg het snel benauwd en zit ook in 'no time' te soppen in m'n rolstoel. En dan ook nog de nekkraag natuurlijk, heerlijk zweetding ook! Dus op zulke dagen verkies ik de airco koelte binnen.
En daarmee was ik de enige niet. Ook Rick en Gini zaten grotendeels binnen. Gini was er weer even op KLM-stop en had natuurlijk 'sint spullen' mee. Dank u Sinterklaasje(s) :-))

De maandag kende weer normalere temperaturen en we besloten gezellig naar Camps Bay te gaan. Terrasje pakken, hondje wandelen, even er uit.

Gini, Rick, Roland. Niet te zien zijn Zarah (bij mij op schoot) en Bert (neemt foto).


Die maandag was ik ook al druk in de weer met kerstversiering. Virtuele kerstversiering wel te verstaan :-)) Op mijn computer verschijnen nu desgewenst knipperende lampjes, mistletoe en een kerstman in arreslee. En die laatste zien jullie nu ook hier op de blog voorbij glijden. Aftellen naar de kerst. Nòg een kerst! En alsof Rick mijn gedachten lezen kan vraagt hij mij: "Zeg eens eerlijk, dacht jij vorig jaar dat je nog een kerst zou halen?" Nee, dat had ik niet gedacht nee. "ik ook niet. Dus dit is echt een kadootje" vervolgt hij. Ja, zo kun je het wel zien knik ik instemmend en in gedachten klop ik meteen af op een stuk hout. We zijn er immers nog niet. Vorige week overleed plotseling een buurjongen van vroeger op 47-jarige leeftijd en zoiets doet je nog weer eens beseffen dat er wat dat betreft geen garanties zijn. En tot nu toe heb ik het niet uitgesproken maar meermaals bij mezelf gedacht: als je dan toch moet gaan, wat een 'zegen' als het dan zo onverwacht en snel gebeurd en stiekem ben ik een beetje jaloers. Vreemd uitgedrukt misschien maar wel begrijpelijk hoop ik.

Ik merk dat ik zelf anders tegen de komende feestdagen aan kijk dan vorig jaar. Toen was ik inderdaad vooral bezig met het feit dat het wel eens de laatste keer kon zijn en kon ik daar erg emotioneel, treurig en verdrietig onder zijn. Dit keer voelt aan als een extraatje en daar kan ik alleen maar blij om zijn :-))
En in navolging van mijn virtuele kerstversiering halen Rick en Bert een dag later ook de 'échte' versiering van zolder en al snel is het overal kerst in huis. Uiteraard vind deze transformatie traditiegetrouw plaats onder de begeleidende klanken van Mariah's kerst -cd. En ja, "I don't want a lot for Xmas" want deze kerst is al een kadootje op zich! :-))

-----------------------------------------------------------------------------

Onderstaande foto wilde ik jullie niet onthouden. Elke zomer woeden er grote branden op het Kaaps schiereiland en afgelopen weekend was de eerste van deze zomer. Aangewakkerd door de harde wind brandde het vuur in de bergen rond Gordons Bay op maandag nòg. Ver bij ons vandaan dus. Toch zag het er in de vroege avond vanaf ons terras als volgt uit: een bijna zons-verduistering...



Liefs,
Roland
xx

3 comments:

Gini said...
This comment has been removed by the author.
Gini said...

En vergeet de kadootjes onder de kerstboom niet! :-))

Anonymous said...

Hoi Mop,er is hier dus geen normale wat kleinere kerstbom te vinden maar we zoeken stug door en jij gaat ook gewoon stug door toch?
Hardstikke goeden eerlijk gezegd wij hadden het ook niet gedacht wel gehoopt natuurlijk.
je weet we leven allemaal met je mee !
Zelfs Pa maar dat weet je wel he!
Dikke smakkerd van ons
Lilian