Friday, November 30, 2007

Ziekenboeg.

Lieve allemaal,

Nou, het leek wel een ziekenboeg hier gisteren. Soort van kreupele (Bert) die voor de lamme (Moi) zorgt. Mart kwam gistermorgen binnen en haalde ijs uit de koelkast. Bert was de dag er voor door zijn enkel gezwikt en dat was in de nacht behoorlijk opgezwollen. In de middag komt Bert terug van de dokter en ziekenhuis waar foto's zijn gemaakt. Ingescheurd en dus 6 tot 8 weken nu in een brace. Vroeger ging je meteen in het gips, nu dus in een brace. Bert's grootste zorg is dat hij nu niet op hoge hakken kan tijdens de MCQP, het grootse 'verkleedfestijn' in December (zie www.mcqp.co.za).
Dus zuster Clivia (Rick) had ineens 2 patiënten in huis maar... lag even later zèlf dubbel gevouwen boven het toilet de gehele afdeling "vieze geluiden" door te nemen (misselijk, braken, enz...) en viel na meerdere keren uitgeput in slaap in bed.

Dus kookte de kreupele voor de lamme, keken ze samen tv (nieuwe serie van Brothers & Sisters is hier al begonnen) en hielp hij de lamme naar bed om daarna zelf naar bed te strompelen.

Vanochtend weer een wakkere Clivia en het blijkt dat ze iets verkeerds had gegeten uit de koelkast even daarvoor die middag.
De lamme is nog lam, de kreupele nog kreupel maar zuster Clivia is weer helemaal de oude ;-)
O ja, en Mart die werkt zich meteen al een slag in de rondte, die jongen gaat lekker.

Wij, Rick en ik, vertrekken zo naar Prince Albert voor het weekend. Dank zei uitleg van mijn zus weet mijn moeder nu ook wat PA met piercings te maken heeft. Mam, maak je geen zorgen. Ook zónder PA mag je PA in ;-)
Ik neem m'n Appeltje mee maar weet niet of ik daar aan typen toe kom en of ik internet verbinding heb. Zo niet dan geniet ik lekker van een boek (bedankt nog Sonja) en horen jullie maandag weer van mij. En diezelfde maandag, 4 December, ben ik dus 's avonds op tv in Memories!
En morgen 1 December is World Aidsday.

Fijn weekend allemaal.

Liefs,
Roland
xx

4 comments:

Gini said...

Fijn weekend en de groeten aan D&A!
Had gisteren een comment geplaatst, maar nu zie ik dat-ie niet is gepubliceerd. Geeft niet, met deze proberen we het opnieuw. Had ik aan het begin van de week ook de nodige bacillen op het toilet achtergelaten, nu steekt de verkoudheid de kop op. Onderdrukken die handel met citrosan en aspirines, want ik zal toch over 1 week naar Kaapstad!
Helaas kan ik maandag zelf niet kijken naar je tv debuut, maar uiteraard wordt het opgenomen :-))
Groetjes en liefs.

robert said...

Dag Roland, ik lees met interesse je levendige dagboek. Wees blij, dat je in Zuid-Afrika zit, want het weer is hier treurigmakend. Bewonder je levensmoed.
Hey, kerel, hou je haaks! XXRobert (athleteff)

Anonymous said...

Lieve Roland,
Je kunt wel merken dat ik niet gewend ben aan al die nieuwe communicatiemanieren die er iedere keer bijkomen. Vandaag stond in de krant dat emailen ouderwets is en alleen nog maar gedaan wordt door oudjes......................Dat geldt helaas ook voor mij!
Het heeft wel 2 weken geduurd voordat ik doorhad dat als ik met jou wil communiceren ik dat dus via je blog moet doen! En wat is het leuk om te lezen! En wat geniet jij van alles, geweldig.
Ik kan niet wachten om je weer te zien. Minder dan 3 weken, we tellen af, het regent dat het giet......
Liefs en ook zoenen aan zuster Clivia en invalide Bert!!

Anonymous said...

Hallo Roland,

Als ik door je blog surf vind ik het vooral sterk hoe jij je huidige situatie beleeft. Lees met veel belangstelling je woorden omtrent gevoelige en waardevolle dingen als geloof en leven.

Ik neem aan dat je het niet erg vindt dat ik woorden en handelingen ten behoeve van mezelf gebruik? Je uitspraak overgenomen van de Dalai Lama neem ik mij zeer ter harte.

Wens je vooral veel mooie dromen en glimlachen.

Krachtige groeten,

Ido
X