Tuesday, December 04, 2007

Maandag 3 December

Thuis in Kaapstad zie ik aan de zijmuur bij het zwembad een mooie decoratie hangen. Tuin afval dat kunstwerk wordt, dat kan alleen maar Bert zijn geweest... Als Bert even later zelf binnen komt neemt hij ons mee de achtertuin in. Ons... want ik kan er nu ook komen. Het afritje waar de bouwers vorige week aan begonnen waren is op de zaterdag afgemaakt.

BEFORE...

DURING...

AND ALMOST...

READY!!


En dus kan ik mee de achtertuin in, die een metamorfose heeft ondergaan tijdens ons verblijf in PA. Het is duidelijk dat Bert zijn gescheurde enkelbanden goed gerust heeft dit weekeinde :-)) Maar geen zorgen, de dokter die eerder deze week zijn enkel in de brace gezet heeft is dit weekeinde nog op huisbezoek langs geweest en alles was goed volgens hem...
Hierbij alvast een foto en zodra ik close-ups heb kom ik terug op wat er allemaal gebeurd is.



Maandagavond doet Mart mijn nagels. Nee, niet met 1 van die 23 kleuren nagellak, hij knipt ze! :-) Als beide handen en 1 voet klaar zijn komt Rick thuis met pizza. Als hij binnenkomt roept hij "PIZZA!" waarop ik vanaf het terras roep "Effe wachtuuuuh...." waarop Mart 'inkopt' :"PIZZAAAA"... 'Van Duin eat your heart out' :-))
Na het eten is voet 2 aan de beurt en als we klaar zijn zijn m'n nagels allemaal weer heerlijk kort en zitten er nog 10 vingers en tenen ongedeerd op hun plek. Mart bedankt. Daarna zie ik in de achtertuin de tussendeur naar Bert z'n patio open staan en zeg ik tegen Rick "Hé, zullen we even naar hiernaast gaan? Dat heb ik nog niet gezien." En aangezien de buren (Bert & Mart) net bij ons pizza hebben gegeten gaan wij (Rick en ik) nu bij hen op de koffie. Ik verwissel van rolstoel en word de 3 treetjes op gesleurd (genoeg geoefend in PA) die Bert z'n patio scheiden van onze achtertuin. En ook van deze patio heeft Bert iets moois gemaakt. Hij moet écht eens gaan meewerken aan zo'n tuinmetamorfose programma. Ook op deze patio kom ik nog eens terug met foto's. Hierbij al vast één voorproefje:


Na de patio volgt een rondleiding door het huis 'van de buurmannen' en ook met hun vrouwen maak ik voor het eerst kennis. Hoe dat allemaal zit vertel ik jullie morgen want het is weer mooi geweest voor vandaag met het bloggen. Maar dat we gegild hebben van het lachen moge aan de hand van onderstaande foto duidelijk zijn! :-))

Ik en "De meisjes van hiernaast". :-)))

Liefs en tot morgen,
Roland
xx

No comments: