Wednesday, November 19, 2008

Computer

Lieve allemaal,

Voor de duidelijkheid. Ik werk nu vanaf mijn eigen computer/laptop. M'n Apple dus. Het apparaat dat René & Annemarie hebben meegenomen heet de Minimerc. Thema is communicatie. Omdat ik m'n Apple niet meer kon bedienen kreeg ik destijds een 'praat apparaat ' in bruikleen van het RCA (waarvoor dank). Toen ik dat praat apparaat ook niet meer zelfstandig kon bedienen werd naar oplossing gezocht en dat werd die Minimerc.
Ondertussen zat ik zelf echter ook niet stil en vond ik op het internet een site met software speciaal ontwikkeld voor mensen zoals ik:

http://www.assistiveware.com/switchaccess.php

Van deze site had ik al eens een programma gedownload (gekocht) en nu heb ik daar het SwitchXS programma ook vandaan. Kijk op bovenstaande link om een indruk te krijgen van het SwitchXS programma. Of kijk ook naar het volgende filmpje.

http://www.youtube.com/watch?v=ENkjkIypXq4

Mogelijkheden genoeg lijkt mij! Ook kan ik dus nog een praat programma downloaden waarmee m'n eigen laptop dan ook kan zeggen wat ik typ. Dat wil niet zeggen dat ik de Minimerc helemaal niet meer nodig heb. Er zijn situaties genoeg waarin het gebruik van de Minimerc handiger is dan de laptop. Maar voor mijn contacten met de buitenwereld en met jullie allemaal heb ik voorlopig lekker weer m'n eigen laptop terug. Wat een zegen!! Verwacht overigens nu ineens geen uitgebreide emails aan iedereen. Om je een idee te geven, dit stukje duurt al een uur of 4 å 5 om te schrijven! Typ snelheid is geen paar letters per seconde maar een paar seconden per letter. : -)) Maar dat drukt bij mij de pret niet. Ik vind het geweldig dat dit weer kan en ik heb alle tijd ; -))

Liefs,
Roland
xx

7 comments:

Gini said...

Helemaal geweldig schat!!! Echt heel fijn om weer op deze manier met je te kunnen communiceren. En ook geweldig dat je zo genoten hebt van de walvissen. Zouden ze er volgende week nog zijn?? In ieder geval ga ik jou zien volgende week en lekker genieten.
Liefs en groetjes.

Anonymous said...

wat een verrassing. ik druk op de blog en jij hebt weer een stukje gedaan.en nu weet ik hoe het gaat , ik kon er geen voorstelling van maken. hoe dat ding werkte.
leuk hoor,gr. moeders

Anonymous said...

ja die typsnelheid is natuurlijk een feit van oefenen en oefenen he !Da's niet zo moeilijk ennne zit ik elke keer mijn mail in de gaten te houden van nu komt er toch een mail binnen van me Rollie niet dus ...........Ik word er verdrietig van hahahaha
Goed hoor en ik ga thuis kijken hoe het eruit ziet zit nu vanaf mijn werk te typen.
Hele dikke kus en sorry voor de meligheid.
Lilian en een smakkerd voor me broer die ook al niet mailt

Anonymous said...

JOEPIEIEIEI

wat ontzettend leuk weer wat van je te horen/lezen en je klinkt goed!!!! hihi
maareh geen lange mails :-( sapperdeflap. Doe mij maar een korte dan, heb aan een half woord genoeg dus dat scheelt dan de helft haha. Roland ik vind het echt geweldig voor je. Ben blij.
Bij het plaatje van het apparaat las ik dat je nu ook Japans kunt spreken Knap hoor. Hahaha. Nihauw. Sonja

Gerald van Wijk said...

Yeah! good hearing from you again!
Keep the blogs going!
Dikke kus uit LA!
gxxx

Anonymous said...

Hey gabber,
Ik krijg er tranen van in mn ogen wanneer ik dit lees. Geweldig die uitdaging die jij aangaat en ja, je hebt tijd genoeg. . . een fantastische redenering, petje af. :)
Zelf ben ik net terug van 5 daagjes Zuid-Afrika. Kreeg een aanbod van Wings of Support, die geïnteresseerd was in project Bloemfontein. Dus ik mee, voor heel klein prijsje en zij mee naar Bloem. Ze vonden het zo te gek, dat ze gaan sponseren voor een nieuwe badkamer en dat is nog maar het begin. Dus we gaan lekker door en blijven hopen he. :)

Okay vriend, ik blijf je volgen.

Dikke knuf van Wil, ook voor Rik en Bert. . :)

Anonymous said...

Wat een wilskracht heb jij. Ik vind het geweldig dat het zo weer lukt!
Veel liefs vanuit Arnhem in de (natte) sneeuw :(