Thursday, November 08, 2007

5:Woensdag 7 November

Ochtend en ik zit op, waar anders, de veranda :-) Rick staat de voortuin te sproeien en Bert, die dol is op tuinieren, gaat wat stekjes 'jatten'. Bert komt altijd thuis met stekkies. Overal in de stad vind ie stekkies en neemt ze in z'n broekzak mee naar huis, stopt ze in de grond en het lijkt altijd te werken. De kale patio aan zijn kant blijkt nu al een leuke tuin te zijn. En hij is een paar dagen voor mij in Kaapstad gearriveerd! Ja Bert heeft groene vingers en bruin als ie weer eens staan wroeten en spitten heeft.
Deze keer is de jacht geopend op de Morning Glory die over de schutting aan de overkant hangt. De muur achter bij de Koi vijver kan nog wel wat fleur gebruiken. De Morning Glory is een snelle klimmer (die OVERAL in klimt!) met prachtige, grote blauwe bloemen. Elke bloem bloeit slechts 1 dag, openend in de morgen, sluitend in de loop van de dag om nooit meer open te gaan. Schoonheid voor 1 dag, om nooit te vergeten...

Gewapend met trapje en schaar staat Bert al gauw te rukken dat het een lieve lust is. Eerst kleine stukjes maar uiteindelijk vallen er hele stukken klimop op de grond naast hem. Geen zorgen, de mensen uit wiens tuin/over wiens schutting dit spul groeit merken hier niets van. Het hangt over de schutting heen. De enigen die er wat van merken zijn hooguit wij zelf omdat bijna de hele achterkant van die schutting, waar wij als enigen tegen aan kijken, geschoond is van Morning Glory...

Rick is in de voortuin bezig, Bert is voor bezig en ik zit voor op de veranda en kijk het allemaal aan en geniet. Met Zarah op schoot. Ze is al niet bang meer voor m'n stoel en stond er zojuist al rechtop tegen aan om aan te geven dat ze op schoot wilde. Maar deze stoel is te hoog voor haar om op schoot te springen en ik kan haar niet optillen. Daarvoor heb ik de kracht niet meer in mij handen. Dus vraag ik aan Rick haar even op schoot te zetten. Ik blij en Zarah blij want vanaf mijn schootkan zij alles prima gade slaan wat zij anders zittend/liggend op de grond, achter het muurtje van veranda niet zou kunnen zien. Samen kijken we naar het schouwspel voor ons. Ik geniet...

Als Bert klaar is heeft hij een grote plastic tas VOL met Morning Glory. De rest van de middag is hij achter in de tuin bezig. De rest van mijn middag ben ik bezig met het opzetten van deze blog.
Als ik mijn stoel in beweging zet om naar binnen te gaan verwacht ik dat Zarah er af zal springen. Eng natuurlijk, zo'n rijdende stoel. Maar Zarah is geenszin van plan haar plekje om mijn warme benen op te geven en blijft tot mijn grote verbazing rustig liggen! Met Zarah op schoot tuf ik naar binnen. Dit is pas echt leuk! Als ik merk dat Zarah het ook wel leuk vind rij ik het hele huis door en draai extra rondjes op de plaats in de kamer. Rick komt binnen en ziet het geheel aan. Luie Zarah kennende (ze wandelt niet graag) hadden we al eens gegrapt dat we binnnenkort langs de boulevard zouden gaan wandelen. Rick als enige wandelend en Zarah zittend bij mij op schoot! En dit gegrapte scenario zou nu wel eens sneller dan gedacht waarheid kunnen worden. Ik zeg tegen Rick "Ik kan binnenkort tegen de mensen vertellen dat ik niet in deze stoel zit omdat ik zelf niet kan lopen..." , "maar omdat je hondje niet kan lopen" vult hij mijn gedachten lezend aan. We lachen allebei enorm bij de gedachte alleen al. En ik zeg het je, het gaat er echt nog eens van komen en dan filmen we het zodat julllie allemaal mee kunnen genieten.

1 comment:

Ed Degroot said...

het is me gelukt, eindelijk je blog gevonden, maar ik blijf het een rotwoord vinden, waarvan ik nog niet eens helemaal begrijp wat het nu inhoudt.
klinkt wellicht dom, ondanks dat ik ook VWO heb gedaan, ook vanaf 1977, maar in 1983 vond ik het wel weer genoeg, lol.
Voordat ik verder schrijf, eerst maar es kijken of het wel lukt, in dat geval de volgende keer meer....doei!
Ed(Bantry Bay)