Thursday, November 08, 2007

2:Zondag 4 November


2:

Goeden morgen. De foto heet "In bed with...". Niet met Madonna in dit geval maar met mij en...Zarah. Als je goed kijkt zie je Zarah liggen boven mijn hoofd, op het kussen. Zo werd ik dus wakker de 1ste ochtend. Rick heeft een bel gemaakt (gewone draadloze voordeur bel) en als ik die indruk verschijnt de zuster Florence Nightingale (Floortje Nigtegaal voor de nederlanders onder ons ;-) aan mijn bed. Ik mag haar ook gewoon Rick noemen natuurlijk...Toen hij me zo zag liggen met Zaar heeft ie meteen maar deze foto genomen.

Mijn slaapkamer is enorm groot en mooi met vooral de nadruk op groot! Reuze handig want ik kan overal komen met de rolstoel. Ook de badkamer is groot en grenst open aan de slaapkamer, zonder deuren, dus ik kan er zo inrijden.

Rick is maanden lang bezig geweest met verbouwen van zijn nieuwe huis en heeft daarbij rekening gehouden met mijn komst in rolstoel. Echt fantastisch, bedankt Rick! De verbouwing is nu klaar. Alleen hier en daar moeten nog wat puntjes op de i gezet worden maar ik heb beloofd daar niet op te letten :-) Het huis ziet er fantastisch uit en ik kom daar uiteraard nog op terug, ook met foto's en zo.

Het weer is bewolkt en het regent van tijd tot tijd...ik voel me dus helemaal thuis zal ik maar zeggen :-) Afin, prima weer om te acclimatiseren zal ik maar zeggen en ook prima weer voor een lange (ruim 3 uur) afternoon nap. De reis zit er uiteraard toch wel een beetje in.

Later in de middag komen Mirella en Jeroen op de koffie. In hun appartement woonde ik vorig jaar in Amsterdam aan de van Woustraat. Ook zij zijn nu weer in Kaapstad neergestreken voor de komende paar maanden, voor hun werk (eigen productie bedrijf voor reklame en film, passend "Kaap de Goede Hoop" genaamd). Bert is er trouwens ook weer. Bert leerden we destijds kennen in onze guesthouse periode hier in Kaapstad. Bert is ook hier voor zijn werk als model en huurt hiernaast van Rick. Dit huis is in twee gedeeld, ene kant wonen wij. De andere kant verhuurt Rick 3 kamers. Toch nog een beetje guesthouse nog al als is het alleen 'long term' verhuur en geen ontbijt.

Kortom, allemaal nederlandse vrienden in de buurt, leuk en gezellig. Oh, Gooitzen en Hans, enorm bedankt voor de bos rozen die er bij aankomst stond. Gooizten is een ex-collega van me uit mijn Transavia tijd en woont nu met Hans, zijn Zuid Afrikaanse partner, ook in Kaapstad. Hun buren aan de overkant zijn... Rene (dezelfde die met mij mee vloog), Annemarie & hun dochter Simone, onze oude buren en uit Almere. Die hebben ook een huis gekocht hier. Om er ooit te gaan wonen maar voorlopig gaan ze nog op en neer. Rene is er nu 2 weken om samen met zijn oom aan het huis te timmeren (ja, er wordt wat af getimmerd hier overal) en in December komt de hele familie weer over, leuk!

De rest van de zondag rustig aan gedaan. Met alleen maar een rolstoel in huis, waarmee ik niet zelfstandig kan rollen, is het lastig verplaatsen in huis. Maar daar komt morgen verandering in...

No comments: