Thursday, November 08, 2007

1:Zaterdag 3 November

Even in vogelvlucht de eerste paar dagen.


ZATERDAG 3 NOVEMBER,
Dag van vertrek. Gini (m'n zus), Jan (m'n broer) en Sonja (zijn vriendin) waren blijven slapen want ik moest vroeg op, te vroeg voor de thuiszorg. Kwart over 6 ging de wekker. Gini hielp met wassen en aankleden. Inmiddels kwamen mijn ouders ook aanrijden. Die hadden bij Gini in Heemstede overnacht.

Met zijn allen naar Schiphol en daar kwamen we Rene (vriend van mij) en zijn oom tegen. Zij vlogen met mij mee naar Kaapstad.

De vlucht zelf viel erg mee. Heerlijk die films aan boord en voor je het weet is zo'n vlucht voorbij. Goede plaatsen ook, geen rij voor ons en toiletten om de hoek (ik hoefde gelukkig maar twee keer:-). Ja, het reizen in rolstoel heeft zo zijn voordelen. Nergens wachten ook, gewoon alle rijen wachtenden voorbij, heerlijk! Zo moet het ongeveer voelen om als VIP te reizen denk ik. Ach, ik kan er wel aan wennen :-)

Op de airport in Kaapstad stond Rick al te wachten. Bijna kwamen er tranen, blij om hem te zien en opgelucht om er dan eindelijk te zijn. Maar ik wist ze nog met moeite weg te houden. Geen zin in 'drama' op de luchthaven ;-) Die tranen kwamen er wel toen we thuis aankwamen en ik mijn hondje vrolijk kwispelend de trap af zag komen. Ik janken in de auto en Zarah vrolijk mee jankend op schoot.

Ik was niet half zo moe als ik dacht dat ik zou zijn dus met zijn allen even wat gedronken buiten aan de rand van het zwembad. Dat ziet er zo 's avonds met verlichting in het water en de wijnrank die er boven groeit betoverend mooi uit. Het roept een heerlijk vakantiegevoel op.

Daarna m'n bed in en geslapen als een oszzzzzzzz........



No comments: