Thursday, November 08, 2007

3:Maandag 5 November

Deze morgen arriveert 'mijn' nieuwe rolstoel. Tijdens de voorbereiding is Rick in een winkel geweest waar ze allerlei artikelen/hulpmiddelen verkopen voor uhh...gehandicapten. Een kleine uhh, want zo zie ik me zelf absoluut niet. Al realiseer ik me wel dat mijn 'verzorging' enorm veel tijd en aandacht vraagt en ik in dat opzicht een hele grote baby ben. Ik waardeer het dan ook enorm dat Rick die verzorging op zich neemt de komende tijd. Het is niet niks! Gelukkig ben ik een makkelijke baby :-))

Terug naar de rolstoel. 't Is een kruising tussen mijn tripplestoel en scoot mobiel thuis in Amsterdam. Elektrisch en op 4 wielen. Met een pookje heel makkelijk te bedienen en hij draait op de plaats om zijn as. Handig voor binnen maar hij kan ook buiten. Hij is vouwbaar dus kan ook mee in de auto. Door de 2 accu's is ie wel loeizwaar om te tillen maar eh...tussen ons gezegd (en gezwegen!), da's natuurlijk niet mijn probleem :-))

Ik heb de smaak al gauw te pakken en scheur door het hele huis, draai rondjes tot ik duizelig word en ik kan er mee het terras op! Heerlijk. Wel uitkijken voor het zwembad. Na de deur die van de kamer naar het terras gaat heb ik 1 1/2 meter de ruimte om een bocht naar het terras te maken. Ga ik te ver of te hard rechtdoor, dan lig ik in de plomp! En al kijk ik erg uit naar m'n eerste duik in het verwarmde water van het zwembad, het hoeft niet nu meteen met stoel en al! :-))

Tegen de verkoper zeg ik natuurlijk meteen: "It's sold!"

De rest van de dag geniet ik van m'n 'herwonnen' vrijheid. Naar binnen, naar buiten, hier in de kamer, daar in de kamer, allemaal zonder te hoeven vragen, heerlijk. De zon schijnt inmiddels af en toe dus buiten op het terras is het prima toeven. Als echte Afrikaan klaagt Rick dat het koud en slecht weer is. Als inmiddels weer echte, van zon verstoken Nederlander, geniet ik van elk straaltje zonnewarmte op mijn huid. Heerlijk! Bijna orgasmisch lekker :-)

Zarah moet nog even wennen aan de stoel. Als ik aan kom rijden schiet ze alle kanten op. Als ik stil sta ligt ze al snel aan m'n voeten, het lieve beest.

No comments: